Förbannat dålig uppdatering/Vinyler/Sonisphere

Förlåt för att jag varit så dålig på att uppdatera men en skärpning är på ingång.
I dagarna så har jag införskaffat en massa goa och nya vinyler och det verkar som att denna blogg kommer att handla om just det, vinyler.
Mor och far var ner till sundsvall nu i veckan och inhandlade två vinyler till mig varav en var Jefferson Airplanes "The worst of" vilket är en greatest hits vinyl med bland andra "Somebody to love" och "White Rabbit" och den andra är Simon & Garfunkels "Sound of Silence" vilket jag inte tror behöver någon närmare beskrivning.
Sedan lyckades jag fynda en auktion med tio st vinyler (fraktfritt dessutom) som innehöll 5st Blue Oyster Cult, 3st Pink Floyd (varav två var Dark side of the moon och The Wall, me likes, måste se filmen the wall snart!), en gary moore och en yngwie malmsteen.
Sedan köpte jag en tysk nypress utav Led Zeppelins "II", den är ruskigt fin och kan inte vänta på att få provspela den.

En annan grej jag handlat på Tradera är faktiskt en cylinderhatt/stormhatt, har alltid gillat dem så jag kunde inte låta bli att köpa en, sen att den var snuskigt fin gör inte saken sämre, väntar på den med spänning. :)
Förra helgen så var jag och älskling i stockholm på sveriges största festival, Sonisphere! Vi och drygt 47000 andra hårdrockare trängdes och njöt av band som Slayer, Iggy & The Stooges, Mötley Crue och Iron Maiden. Trots ett regn som vi sällan skådat så blev det min bästa musikupplevelse någonsin, vi valde dock att hoppa över Alice Cooper för att få fara tillbaka till hotellet och byta kläder och det var det värt, var mycket skönare att få avnjuta Mötley Crue och Iron Maiden i torra kläder istället för att ha härdat på i blöta. Och man kände sig ruskigt nöjd och glad efter Mötley Crue men då hade vi ju ändå Iron Maiden kvar och när de tillägnade Blood Brothers till den avlidne Ronnie James Dio så kände både jag och Cissi för att gråta dels för att de kändes så äkta och genuint och dels för att vi var så lyckliga över att det hade blivit en sån fin kväll.

När jag liks var nere i stockholm så passade jag på att köpa en ny effektpedal till gitarren, med den känns det faktiskt ruskigt roligt att ta upp guran och öva och kanske improvisera fram lite coola riff, tror jag har en ny låt på g men vi får väl se vad det blir av det.
Nå nog för idag, puss och kram så hörs vi nog snart igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0