Gårdagen och 1984

Jobbet som HHH-vakt är inne på sin sista dag och ikväll firar jag genom att Hestfesta i grottan, blir nog nice. Gårdagen bestod av att bju över brorsan på middag, blev kyckling (qourn för älsk) och en potatis och rotsaker blandning och drack en öl i mina nya fina ölglas, det var gott. :) Sedan hängde sig brorsan kvar ett tag för att jag skulle bränna en skiva åt honom och när det var gjort så rullade han vidare, vi ska ses någon dag och kika på tatueringen. Sedan myste jag och cissi till det och kröp upp i soffan med lite vin och öl och satte oss och tittade på 1984. Grymt sevärd film, har sett den en gång tidigare och jag tycker fortfarande att den är lika bra, skapar mycket tankar och en viss rädsla för framtiden. Tycker alla borde se den (sålänge man klarar av att se filmer man måste tänka lite för att förstå då man ser dem, ingen hollywood-we-will-entertain-you rulle det här inte).
Efter filmen så hade jag och Cecilia en ganska  lång och genomgående disskusion om världsläget och om att man faktiskt inte kan veta om allt som sägs, skrivs och visas på tv är sant. Men hur som helst, filmen är grymt sevärd, se den! Och så mycket grymt bra citat går inte att hitta i någon annan film!



Show your love for Big Brother!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0