Raggarrunda

Ikväll har jag och älskling varit ute på raggarrunda i örnsköldsviksstad i mörkret, ganska mysigt faktiskt. Vi svängde bland annat förbi mitt gamla hus i Järved där jag spenderade de första 16 åren i mitt liv och jag blev direkt förbannad över två saker:
1. Han hade inte klippt gräsmattan på en del av gården så gräset hade blivit jättelångt så jag utbrast direkt "Där ska man ju också klippa!!"
2. De hade huggit ner den gamla äckliga granen bakom cykelskjulet där jag och min bror brukade leka att det var en koja och som sedan slutade med att vi hade koda över hela håret och händerna som sedan morsan fick jobba hårt med att få bort.

Andra nostalgivibbar jag fick genom att köra igenom mitt gamla Järved var att man har minnen ifrån väldigt många av platserna där, bland annat bara skenet ifrån gatlyktorna fyllde mig av nostalgi eftersom de har ett speciellt sken som jag kände igen. En annan grej var skolgården där jag och mina vänner ofta samlades bara för att snacka om allt mellan himmel och jord och ibland känner man hur man saknar kontakterna man hade under högstadietiden och hur mycket lättare livet kändes just då. Att inte ha så mycket med skolan och bara kunna ringa någon av sina vänner på en lördagkväll och fråga om dem ville gå ut och sätta sig och snacka till klockan två på natten.
Good times <3

Kära gamla Järvedskolan <3

Kommentarer
Postat av: Ida D

Sånt där är trevligt lite då och då :)

Här hemma har de fixat lite ny asfalt på gården och sådant. Så man tänker ju nästan att jamen! det har ju varit sådär i tio år! jag har ju lärt mig asfaltsgroparna utantill! hah, saker förändras ja.

2010-08-20 @ 15:09:03
URL: http://aidu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0