Hard work work

Idag har man slitit lite extra på leder och rygg när man har horat sig lite för scenkonstbolagets räkning. Jag och ett gäng vänner hjälpte till att rigga upp scen och allt vad det innebär och det var en annorlunda scen än vad jag riggat förut, har vanligtvis bara byggt scen med scenpodier men här var det riktiga ställningar och plattor som gällde så det var en ny positiv upplevelse att fått pröva på det med, dock så slet det som fan på min otränade rygg men vad gör man inte för pengar liksom? Så sliten rygg och 840kr i kassan blev det, jag känner mig nöjd med dagens dagsverk. För er som inte var där så var det modern dans som visades på scenen och det var lindrigt sagt.. annorlunda. Allt ifrån olycklig bögkärlek med regelbundna kollapser till ätandes av apelsinskal som senare spottades ut över en flicka, intressant.
Nu ligger jag i älsklings säng och lyssnar på Iron Maiden och taggar inför Sonisphere som jag och älskling bestämt oss att fara på, kosta vad det kosta vill, nåja nästan iallafall. Då blir det en helg i Stockholm då vi på lördagen öser till Iron Maiden, Mötley Crue, Alice Cooper, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax och Hammerfall. Kommer bli så jävla awesome! Avhoppet av Heaven & Hell svider dock fortfarande och att det blev Hammerfall som agerar ersättare kompenserar knappast upp men det kommer ändå bli grymt grymt!
Nä nu har älskling duschat klart så nu ska jag vara social, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0